Budite u harmoniji sa sobom

Joga je drevna veština koja donosi harmoniju u svim sferama života. Zbog blagotvornog uticaja na naš organizam i benefita za telo i um, trebalo bi da je upražnjavamo barem dva puta nedeljno.

joga aktivnost vezbe

 

U nastavku saznajte kako da uz doslednost i nekoliko jednostavnih poza pobedite izazove koje nosi ubrzanost savremenog života.

1. položaj: DIJAMANT

Popravlja varenje, jača karlične mišiće i odličan je za meditaciju.

Ovaj položaj omiljen je za meditaciju u budističkoj tradiciji. Preporučuje se da ga praktikujete odmah nakon jela jer pogoduje varenju.

dijamant polozaj joga

 

KAKO?

Kleknite na pod ili na podlogu za vežbanje. Postavite gornju stranu stopala na pod i spustite sedalne mišiće na stopala. Dopustite petama da legnu u stranu i dodiruju kukove.

Dlanove možete da spustite na butine ili stavite nadlanice jednu na drugu. Glava i kičma treba da stoje prirodno i budu vertikalno postavljeni iznad karlice.Potrudite se da donji deo leđa pogurate lagano ka napred. Opustite se. U ovom položaju ostanite koliko god vam prija.

Kada budete želeli da izađete iz položaja nagnite se napred i spustite dlanove na pod. Sedite u stranu i ispružite noge.

2. položaj KOBRA

Za ovaj klasični joga položaj veruje se da “otvara” srce i povećava kapacitet pluća. Jača kičmu, pomaže kod išijasa, isteže grudni koš, ramena i abdomen, učvršćuje butine, umanjuje stres i umor. Preporučuje se osobama koje imaju astmu.

kobra

 

KAKO?

Lezite na pod licem okrenutim ka dole. Dlanove postavite ispod ramena, čelo na pod, sa pruženim nogama i spojenim stopalima priljubljenim uz telo.

Udahnite i podignite gornji deo tela, ali samo toliko da vam stidna kost bude na tlu. Stegnite butine, bez grča, i nakon toga zategnite lopatice gurajući rebra napred. Istegnite leđe duž cele kičme. Potrudite se da vrat izdužite što je više moguće, a da vam ramena ostanu spuštena.

Dišite duboko i mirno, ovaj položaj zadržite tokom nekoliko uzdaha i izdaha. Vežbu ponovite nekoliko puta.

3. položaj LEPTIR

U Indiji ovaj položaj se naziva i “obućarski” zbog toga što obućari ovako sede dok popravljaju cipele. U ovom položaju trebali biste da sedite dok gledate televiziju – stimulisaćete rad unutrašnjih organa, poboljšati cirkulaciju i istegnuti butine.

Ovaj položaj pomaže kod menstrualnih bolova, olakšava simptome menopauze, a preporučuje se osobama sa povišenim krvnim pritiskom. Vežbanjem položaja Leptir do kasne trudnoće, olakšaćete porođaj.

leptir

 

KAKO?

Sedite ispravljenih leđa i nogu. Uz izdah savijte noge u kolenima, povucite noge ka preponama i pustite kolena na stranu. Spojite stopala. Privucite pete koliko je moguće ka preponama. Obuhvatite cela stopala šakama, držeći spoljnu stranu stopala na podu.

Leđa treba da budu prava, a ramena opuštena. Započnite lagano, a zatim sve brže kretanje kolenima gore dole, poput krila leptira. Nakon nekoliko minuta prislonite kolena na pod. Sa udahom sastavite kolena, sa izdahom raširite noge u početni položaj.